Pracujem v oblasti riešení pre potravinárstvo a takéto konferencie sledujeme s kolegami dlhodobo. Viacerí účastníci sú možno prekvapení, čo môže v danej oblasti ponúknuť Orange. A práve takáto konferencia je výbornou možnosťou vysvetliť im, o čo vlastne ide, odprezentovať stratégiu a konkrétne produkty, ktoré pre zákazníkov v sektore potravinárstva Orange ponúka. Toto podujatie vysoko naplnilo naše očakávania a verím, že sa tu uvidíme aj budúci rok.
O kongrese viem už veľmi dlho, keďže sledujem Tovar&Predaj, ale zúčastnil som sa ho prvý raz. Finálne rozhodnutie prišlo od mojich kolegov brand managerov, že je čas sa ho zúčastniť s vodkou Żubrówka, naším novým produktom na slovenskom trhu. Značka má však viac ako 500 ročnú tradíciu a je známa po celom svete. Ide o ideálne miesto na nadviazanie nových obchodných kontaktov. Čo sa prednášok týka, najviac ma oslovil Martin Vlachynský, ktorý hovoril o inflácii a zdražovaní. Jednoznačne by som vyzdvihol stretávanie profesionálov z našej brandže, a to je aj dôvod, prečo sa budeme zúčastňovať aj v budúcnosti. Vidím tiež profesionalitu a prípravu od spoločnosti Atoz, rovnako aj správny výber prezentujúcich. Kongres by som určite odporučil ďalším ľuďom.
Kongresu Samoška sa zúčastňujem pravidelne. Páči sa mi, že aj pri neformálnych stretnutiach si vieme vymeniť postrehy z trhu. V tomto roku som sa zúčastnil aj panelovej diskusie na tému „potravinové púšte“. Pevne verím, že táto problematika neostane iba v kongresovej miestnosti, ale téma sa ďalej posunie k úspešnému koncu. Najviac sa mi páčila prezentácia profesora lekárskej psychológie Radka Ptáčka a videovizitky príbehov majiteľov domácich potravinových sietí a predajní. Ak mi to môj pracovný čas dovolí, tak sa určite zúčastním aj nasledujúceho ročníka.
Na kongrese Samoška som bol prvýkrát. Vedel som, že sa kongres bude konať, a tým, že je značka Izy Vape na trhu nová, považovali sme za správne sa ho zúčastniť. Chceli sme sa predstaviť hlavne nezávislému maloobchodu a spoločnostiam, ktoré sú regionálne silné na východnom Slovensku. Úprimne som sa najviac tešil na rozhovory s potenciálnymi partnermi. Naša značka je nová a ešte stále veľa ľudí nepozná daný segment. Je tak pre nás veľmi zaujímavé rozprávať sa s nimi o tom, spoznávať ich názory, preferencie a nejakým spôsobom na to potom reagovať. Vyzdvihujem to, že sme boli pomerne frekventovane navštevovaní. Mali sme rozhovory v podstate nonstop a všetko to boli veľmi kvalifikované diskusie, ktoré budú, myslím, v mnohých prípadoch rezultovať do spustenia obojstranne prospešnej spolupráce. Na základe tejto skúsenosti kongres odporúčam navštíviť, ale múdrejší budeme tak o mesiac, keď prebehnú diskusie so všetkými reťazcami a retailovými prevádzkami, ktoré sú tu dnes zastúpené. Zatiaľ nám to príde fantastické, tak uvidíme. Teraz sa chystáme na kongres v Českej republike a s vysokou pravdepodobnosťou sa tu vidíme aj o rok.
Na kongrese Samoška sme prvý raz ako firma, ktorá má svoj prezentačný stánok. V minulosti som tu bol len ako účastník. Dôvodom, prečo sme sa tu chceli ukázať pred našimi existujúcimi obchodnými partnermi, bola príležitosť byť s nimi na jednom mieste počas krátkeho času a aj počas neformálneho večera či odbornej časti programu, ktorý sa týka nás všetkých, ktorí sme v obchode. Môžeme sa tak dozvedieť niečo nové, rozoberajú sa veci, ktoré nás trápia. Prínos vidím aj v utužovaní kontaktov, ktoré už máme. To nóvum, ktoré bolo pre nás trošku otáznikom a výzvou, bolo pokúsiť sa získať nové kontakty. Dnes už môžem povedať, že máme kontakty, ktoré sú predpokladom pre rozvoj ďalšej spolupráce. Vo mne rezonujú prednášky, ktoré sa týkajú problematiky obchodu, kde zdieľame podobné problémy. Na kongres by som prišiel určite opäť ako účastník a ako partner tiež. Pre budúci rok by som za našu spoločnosť uvažoval o väčšom personálnom obsadení, keďže počet účastníkov bol veľmi dobrý. Vyzdvihol by som organizáciu ako takú a celkové poňatie mechanizmu kongresu. Nebýva pravidlom, že účastníci majú vytvorený jasný mechanizmus, aby sa aj reálne zastavili pri stánkoch. Pomáha tomu aj systém s tombolou. Ja kongres poznám z Českej republiky a som rád, že v podobnom duchu to prebieha aj tu. Určite by som ho odporučil aj ostatným.
Na kongrese som tretíkrát. Chodím sem, pretože mám rada ľudí a je zaujímavé sledovať výrobky, ktoré idú stále do popredia. Na Samoške je vždy niečo nové, zároveň sa zoznamujem s partnermi, beriem od nich propagačné materiály a kontakty, na základe ktorých dodnes s niektorými spolupracujeme. Najviac sa mi páčila prednáška Mariána Áča o zálohovaní. Kongres by som odporučila aj ostatným. Vyzdvihla by som najmä prístup ľudí, komunikatívnosť a medziľudské vzťahy, pretože z niektorých ľudí tu vyžarovalo strašne veľké dobro.
Na Samoške som bola druhýkrát a určite sa budem pravidelne vracať. Od prvého momentu som bola nadšená z organizácie na veľmi vysokej úrovni, taktiež ma zaujal výber zaujímavých a aktuálnych tém a potešila ma aj hojná účasť partnerov a kolegov z brandže. Páči sa mi, že tu prevláda súdržná a priateľská atmosféra namiesto tej konkurenčnej. Pre mňa ako predstaviteľku nastupujúcej generácie v našej spoločnosti je Samoška prínosom, či už v praxi, alebo v získavaní lepšieho prehľadu, vedomostí a nových kontaktov. Oceňujem, že okrem odborných tém z oblasti obchodu sa kongres venuje aj témam mentálneho zdravia. Naposledy to bola prednáška O šťastí a životnej spokojnosti. Všetkým odporúčam zúčastniť sa.
Ja som na kongrese prvýkrát a rozhodli sme sa ho zúčastniť hlavne kvôli tomu, že hľadáme nové príležitosti na slovenskom trhu. Veľmi sa mi páčilo, že tu bolo dosť ľudí a konečnej som mala pocit tzv. normálnosti v porovnaní s obdobím pandémie. Vyzdvihla by som aj organizáciu, celé to na seba plynulo nadväzovalo. Z prednášok sme získali veľa cenných informácií. Možno sme získali aj nejaké biznis príležitosti, oboznámili sme partnerov s novinkami, ktoré máme a oni o nich nevedeli. Kongres by som určite odporučila firme, ktorá potrebuje osloviť tento tradičný slovenský trh. Je to dobrý nástroj na to, ako sa dostať k ľuďom a povedať im o nejakých inováciách.
Kongresu Samoška sa za spoločnosť Metro Cash & Carry zúčastňujeme už niekoľko rokov. Tento rok sme však prvýkrát participovali ako strieborný partner v mene franšízovej siete Môjobchod. Partnerstvo napomohlo nielen k akvizícii nových zákazníkov, ale aj k nadväzovaniu nových obchodných vzťahov a utuženiu tých existujúcich. Z produktového hľadiska oceňujem prezentáciu produktových noviniek zúčastnených partnerov a možnosť dozvedieť sa o výrobkoch detailnejšie informácie. Zaujali ma taktiež prednášky a diskusie na aktuálne témy týkajúce sa retailového biznisu, inflácie alebo krízy. S tímom Môjobchod sa tešíme na ďalšie ročníky Samošky.
Tešíme sa na stretnutie na ďalšom, už 22. ročníku kongresu Samoška, ktorý sa uskutoční 20. – 21. marca 2024 v DoubleTree by Hilton Košice. Uložte si, prosím, termín nového ročníka do vášho kalendára.