uvádza...
23. kongres Samoška, 19. – 20. 3. 2025, DoubleTree by Hilton Košice

Referencie

Je to naplno využitý deň, vždy zaznie niečo nové...
Účastníci oceňujú získané informácie, prehľad o novinkách dodávateľov a nové kontakty.

Povedali o kongrese...

Pracujem v oblasti riešení pre potravinárstvo a takéto konferencie sledujeme s kolegami dlhodobo. Viacerí účastníci sú možno prekvapení, čo môže v danej oblasti ponúknuť Orange. A práve takáto konferencia je výbornou možnosťou vysvetliť im, o čo vlastne ide, odprezentovať stratégiu a konkrétne produkty, ktoré pre zákazníkov v sektore potravinárstva Orange ponúka. Toto podujatie vysoko naplnilo naše očakávania a verím, že sa tu uvidíme aj budúci rok.

Michal Jášek, project leader, Orange Slovensko

O kongrese viem už veľmi dlho, keďže sledujem Tovar&Predaj, ale zúčastnil som sa ho prvý raz. Finálne rozhodnutie prišlo od mojich kolegov brand managerov, že je čas sa ho zúčastniť s vodkou Żubrówka, naším novým produktom na slovenskom trhu. Značka má však viac ako 500 ročnú tradíciu a je známa po celom svete. Ide o ideálne miesto na nadviazanie nových obchodných kontaktov. Čo sa prednášok týka, najviac ma oslovil Martin Vlachynský, ktorý hovoril o inflácii a zdražovaní. Jednoznačne by som vyzdvihol stretávanie profesionálov z našej brandže, a to je aj dôvod, prečo sa budeme zúčastňovať aj v budúcnosti. Vidím tiež profesionalitu a prípravu od spoločnosti Atoz, rovnako aj správny výber prezentujúcich. Kongres by som určite odporučil ďalším ľuďom.

Marek Juráček, senior trade marketing manager, Maspex Slovakia Trade

Kongresu Samoška sa zúčastňujem pravidelne. Páči sa mi, že aj pri neformálnych stretnutiach si vieme vymeniť postrehy z trhu. V tomto roku som sa zúčastnil aj panelovej diskusie na tému „potravinové púšte“. Pevne verím, že táto problematika neostane iba v kongresovej miestnosti, ale téma sa ďalej posunie k úspešnému koncu. Najviac sa mi páčila prezentácia profesora lekárskej psychológie Radka Ptáčka a videovizitky príbehov majiteľov domácich potravinových sietí a predajní. Ak mi to môj pracovný čas dovolí, tak sa určite zúčastním aj nasledujúceho ročníka.

Martin Kozák, výkonný riaditeľ, Labaš

Na kongrese Samoška som bol prvýkrát. Vedel som, že sa kongres bude konať, a tým, že je značka Izy Vape na trhu nová, považovali sme za správne sa ho zúčastniť. Chceli sme sa predstaviť hlavne nezávislému maloobchodu a spoločnostiam, ktoré sú regionálne silné na východnom Slovensku. Úprimne som sa najviac tešil na rozhovory s potenciálnymi partnermi. Naša značka je nová a ešte stále veľa ľudí nepozná daný segment. Je tak pre nás veľmi zaujímavé rozprávať sa s nimi o tom, spoznávať ich názory, preferencie a nejakým spôsobom na to potom reagovať. Vyzdvihujem to, že sme boli pomerne frekventovane navštevovaní. Mali sme rozhovory v podstate nonstop a všetko to boli veľmi kvalifikované diskusie, ktoré budú, myslím, v mnohých prípadoch rezultovať do spustenia obojstranne prospešnej spolupráce. Na základe tejto skúsenosti kongres odporúčam navštíviť, ale múdrejší budeme tak o mesiac, keď prebehnú diskusie so všetkými reťazcami a retailovými prevádzkami, ktoré sú tu dnes zastúpené. Zatiaľ nám to príde fantastické, tak uvidíme. Teraz sa chystáme na kongres v Českej republike a s vysokou pravdepodobnosťou sa tu vidíme aj o rok.

Peter Kulich, generálny riaditeľ, Izy Vape CE

Na kongrese Samoška sme prvý raz ako firma, ktorá má svoj prezentačný stánok. V minulosti som tu bol len ako účastník. Dôvodom, prečo sme sa tu chceli ukázať pred našimi existujúcimi obchodnými partnermi, bola príležitosť byť s nimi na jednom mieste počas krátkeho času a aj počas neformálneho večera či odbornej časti programu, ktorý sa týka nás všetkých, ktorí sme v obchode. Môžeme sa tak dozvedieť niečo nové, rozoberajú sa veci, ktoré nás trápia. Prínos vidím aj v utužovaní kontaktov, ktoré už máme. To nóvum, ktoré bolo pre nás trošku otáznikom a výzvou, bolo pokúsiť sa získať nové kontakty. Dnes už môžem povedať, že máme kontakty, ktoré sú predpokladom pre rozvoj ďalšej spolupráce. Vo mne rezonujú prednášky, ktoré sa týkajú problematiky obchodu, kde zdieľame podobné problémy. Na kongres by som prišiel určite opäť ako účastník a ako partner tiež. Pre budúci rok by som za našu spoločnosť uvažoval o väčšom personálnom obsadení, keďže počet účastníkov bol veľmi dobrý. Vyzdvihol by som organizáciu ako takú a celkové poňatie mechanizmu kongresu. Nebýva pravidlom, že účastníci majú vytvorený jasný mechanizmus, aby sa aj reálne zastavili pri stánkoch. Pomáha tomu aj systém s tombolou. Ja kongres poznám z Českej republiky a som rád, že v podobnom duchu to prebieha aj tu. Určite by som ho odporučil aj ostatným.

Igor Majerčík, obchodný riaditeľ, Herbex

Na kongrese som tretíkrát. Chodím sem, pretože mám rada ľudí a je zaujímavé sledovať výrobky, ktoré idú stále do popredia. Na Samoške je vždy niečo nové, zároveň sa zoznamujem s partnermi, beriem od nich propagačné materiály a kontakty, na základe ktorých dodnes s niektorými spolupracujeme. Najviac sa mi páčila prednáška Mariána Áča o zálohovaní. Kongres by som odporučila aj ostatným. Vyzdvihla by som najmä prístup ľudí, komunikatívnosť a medziľudské vzťahy, pretože z niektorých ľudí tu vyžarovalo strašne veľké dobro.

Helena Onďáková, vedúca predajne, Potraviny Sama

Na Samoške som bola druhýkrát a určite sa budem pravidelne vracať. Od prvého momentu som bola nadšená z organizácie na veľmi vysokej úrovni, taktiež ma zaujal výber zaujímavých a aktuálnych tém a potešila ma aj hojná účasť partnerov a kolegov z brandže. Páči sa mi, že tu prevláda súdržná a priateľská atmosféra namiesto tej konkurenčnej. Pre mňa ako predstaviteľku nastupujúcej generácie v našej spoločnosti je Samoška prínosom, či už v praxi, alebo v získavaní lepšieho prehľadu, vedomostí a nových kontaktov. Oceňujem, že okrem odborných tém z oblasti obchodu sa kongres venuje aj témam mentálneho zdravia. Naposledy to bola prednáška O šťastí a životnej spokojnosti. Všetkým odporúčam zúčastniť sa.

Simona Micheľová, marketingová manažérka, CBA Komfos

Ja som na kongrese prvýkrát a rozhodli sme sa ho zúčastniť hlavne kvôli tomu, že hľadáme nové príležitosti na slovenskom trhu. Veľmi sa mi páčilo, že tu bolo dosť ľudí a konečnej som mala pocit tzv. normálnosti v porovnaní s obdobím pandémie. Vyzdvihla by som aj organizáciu, celé to na seba plynulo nadväzovalo. Z prednášok sme získali veľa cenných informácií. Možno sme získali aj nejaké biznis príležitosti, oboznámili sme partnerov s novinkami, ktoré máme a oni o nich nevedeli. Kongres by som určite odporučila firme, ktorá potrebuje osloviť tento tradičný slovenský trh. Je to dobrý nástroj na to, ako sa dostať k ľuďom a povedať im o nejakých inováciách.

Viktória Takáčová, brand manager, SHP Harmanec

Kongresu Samoška sa za spoločnosť Metro Cash & Carry zúčastňujeme už niekoľko rokov. Tento rok sme však prvýkrát participovali ako strieborný partner v mene franšízovej siete Môjobchod. Partnerstvo napomohlo nielen k akvizícii nových zákazníkov, ale aj k nadväzovaniu nových obchodných vzťahov a utuženiu tých existujúcich. Z produktového hľadiska oceňujem prezentáciu produktových noviniek zúčastnených partnerov a možnosť dozvedieť sa o výrobkoch detailnejšie informácie. Zaujali ma taktiež prednášky a diskusie na aktuálne témy týkajúce sa retailového biznisu, inflácie alebo krízy. S tímom Môjobchod sa tešíme na ďalšie ročníky Samošky.

Matej Varga, head of franchise, traders a sales force, Metro Cash and Carry SR

Na kongrese Samoška som prvýkrát a dozvedel som sa o ňom od môjho nadriadeného, ktorý ma povolal, aby som sa ho zúčastnil. Vôbec som nevedel, čo ma tu čaká, ale som spokojný. Páči sa mi prezentácia jednotlivých firiem v stánkoch. Nadviazal som aj nejaké nové obchodné kontakty. Pokiaľ by bola možnosť, rád by som prišiel zase a kongres by som odporučil aj druhým obchodníkom.

Ján Pillár, referent, Coop Jednota Prešov

Kongresu som sa zúčastnila tretíkrát. Prvýkrát som bola účastníkom panelovej diskusie.
Samošku vnímam veľmi pozitívne. Od stretnutia sa s ľuďmi, ktorých poznám, až po nadviazanie nových kontaktov. Organizácii sa nedá nič vytknúť. Cítim sa tu vždy príjemne a určite prídem aj nabudúce.

Beáta Rozumová Chovanová, riaditeľka maloobchodu, Labaš

Na Samoške som už piaty raz a veľmi sa teším, že sa to konečne takto rozbehlo, keďže nám to pandémia neumožňovala. Od kongresu som očakávala hlavne informácie o tom, ako fungovať v budúcnosti. Hlavne po tom, čo všetko nastalo – pandémia a vojna na Ukrajine. Chcela som vedieť, ako sa bude vyvíjať situácia v obchode i naďalej a aké budú nové trendy v predaji. Odpovede na svoje otázky som našla. Najmä čo sa týka predaja a štatistiky. Čiže približne viem, na čo sa mám do budúcna pripraviť a čoho sa vyvarovať. Aj z predchádzajúcich kongresov som toho veľa aplikovala do praxe. Hlavne čo sa týka komunikácie so zákazníkmi a postoja k nim a zlepšili sa nám aj vzťahy na pracovisku. Výhodou kongresu je možnosť nadviazať nové spolupráce. Veľmi sa mi páči spôsob jeho organizácie a pozývaní hostia

Perla Tanyasiová, majiteľka, Merkata, Košice

Už sme sa zúčastnili niekoľkých kongresov, hlavne v Košiciach, ale boli sme aj v Trnave. Sme radi, že sme po dlhej dobe mohli stretnúť ľudí z tradičného trhu či z veľkoobchodov. Nadviazali sme aj nové kontakty, stretli sme sa s viacerými nezávislými maloobchodníkmi, ale aj s veľkoobchodmi. Na Samošku do Košíc sme sa rozhodli prísť hlavne preto, lebo na východe je silný tradičný trh a naším zámerom je práve tomuto trhu odprezentovať produkty našej spoločnosti. Čo sa týka prednášok, najviac sa mi páčila práve tá od Mateja Šuchu – Dostaňte sa do hláv svojich zákazníkov. Bola to zaujímavá sonda do obchodníckej duše, ako má vlastne premýšľať, keď chce predať tovar konečnému zákazníkovi. Kongresu sa určite plánujeme zúčastniť aj v budúcnosti a odporúčame dodávateľom, ktorí chcú odprezentovať nejaké novinky a nadviazať nové kontakty, aby sa ho zúčastnili tiež.

Maroš Puškár, riaditeľ pre tradičný trh pre ČR a SR, Soare Sekt Slovakia

Na kongrese sme už po piatykrát. Okrem Košíc sme boli aj na západnom Slovensku v Trnave. Pre nás ako pre firmu s non-food tovarom je zásadne rozdielna situácia pred a po pandémii. Práve počas pandémie sme sa rozhodli predávať aj potravinárske produkty, no a práve kongres nám pomohol v nadväzovaní nových kontaktov, ktoré otvárajú ďalšie spolupráce. Takže z tohto pohľadu hodnotím Samošku pozitívne. Veríme v celý tento projekt, aj preto sme konateľa prehovorili, aby sem išiel. Je to príležitosť aj pre takú malú firmu, ako sme my. Sme firma, ktorá pracuje efektívne, a preto si vždy analyzujeme, kde a do čoho investujeme. Kongres by som určite odporučil všetkým a v prvom rade potravinárom.

Róbert Korbel, obchodný riaditeľ, Lusja

Som tu po prvý raz a prilákali ma najmä témy prednášok. Veľmi sa mi páčila prednáška od Mateja Šuchu o tom, ako pristupovať k zákazníkom. Páčili sa mi aj príbehy obchodníkov, ktorí posúvajú svoj podnik niekam inam. Niektoré nápady si viem aj ja predstaviť dať do praxe. Veľmi prínosné je, že som mohla nadviazať nové obchodné kontakty priamo s dodávateľmi, ktorí nám dovážajú produkty. Z kongresu som veľmi milo prekvapená a chválim osobný kontakt.

Zuzana Smoradová, zástupkyňa majiteľa, Potraviny Fresh, Medzev

Zúčastnil som sa všetkých kongresov Samoška, či už v Bratislave, Trnave, alebo v Košiciach, s výnimkou jedného. Teraz som sa tešil na stretnutie s obchodnými partnermi a na prednášky, ktoré boli avizované v rámci odborného programu. Ako spoločnosť radi využívame práve možnosť stretávania sa s obchodnými partnermi či možnosť vymeniť si skúsenosti s novými ľuďmi. S účastníkmi kongresu vieme nadviazať nielen obchodné, ale aj priateľské kontakty. Informácie, ktoré získavame na prednáškach, dokážeme aplikovať aj v praxi. Kongres by som odporučil všetkým maloobchodníkom z tradičného trhu, drobným podnikateľom a prevádzkovateľom potravín.

Jakub Frackowiak, prevádzkovo-personálny riaditeľ a podpredseda predstavenstva, CBA Verex

Na Samošku chodievam pravidelne od jej začiatku, vynechal som možno dva kongresy. Je to pre mňa veľmi užitočná akcia. Dozviem sa nové informácie, spoznám nové výrobky a zároveň si oddýchnem od pracovného stereotypu. Vďaka účasti Zväzu obchodu SR mám možnosť dozvedieť sa aktuálne problémy v maloobchode a pripravované legislatívne povinnosti. Je tu možnosť stretnúť obchodníkov s podobnými radosťami a starosťami. Prezentácia výrobkov aj priestory boli vynikajúce. Budem sa tešiť na každú ďalšiu Samošku.

Slavomír Kučera, majiteľ, Potraviny Kučera, Lučenec

V októbri minulého roka som mala tú česť sa kongresu Samoška prvýkrát zúčastniť už ako prezidentka Zväzu obchodu SR. Keďže sme trvalým partnerom, tak som si plnila svoju povinnosť a predniesla som úvodné slovo. Musím povedať, že som v živote absolvovala veľa konferencií, ale atmosféra Samošky je pre mňa jedinečná. Je niečím oslobodzujúca a uvoľnenejšia. Oproti tým iným – nastajlovaným – kongresom má úplne inú atmosféru. Má svoje čaro. Teraz som mala aj vytipované prednášky, o ktoré som mala záujem. Jednou z nich bol Martin Vlachynský, analytik z INESS. Potom ma veľmi zaujalo zosumarizovanie zálohovania od nášho člena, Coop Jednoty. Ďalej rozbor zákona o potravinách od Tamary Kohlmayerovej z PPP Profit. A keďže aj my chceme vytvoriť skupinu Retail 5.0 v rámci Zväzu obchodu SR s partnerom GS1, ktorý je aj naším členom, tak aj táto záverečná prednáška ma veľmi zaujala. Vynikajúca bola aj diskusia o medzigeneračnej výmene v rámci biznisu, ktorá je práve teraz, po tridsiatich rokoch, veľmi aktuálnou témou. Prednášky presne kopírovali to, čo práve zažívame. Aktuálne témy boli veľmi vhodne zvolené. Jednoznačne by som tento kongres odporúčala aj na nadviazanie nových kontaktov.

Nadežda Machútová, prezidentka, Zväz obchodu SR

Kongresu sme sa zúčastnili prvý raz. Presvedčil nás fakt, že na jednom mieste môžeme stretnúť veľa spriaznených spoločností a rozšírime si obzory, prípadne sa dozvieme niečo nové z diania na trhu. Spoznali sme tu veľa ľudí, s ktorými by sme si vedeli predstaviť spoluprácu do budúcna, takže účasť bola pre nás veľkým prínosom. Čo sa týka odborného programu, výborná bola prezentácia spoločnosti NielsenIQ o situácii na trhu a správaní sa spotrebiteľov počas pandémie a po nej. Osobne ma zaujala aj prednáška Margaréty Nosáľovej, riaditeľky marketingu Coop Jednoty, o zálohovaní. Kongres by sme jednoznačne odporučili aj ďalším firmám, tak ako sme aj my dostali odporúčanie od firiem, ktoré sa ho v predchádzajúcich rokoch zúčastnili. Radi prídeme aj nabudúce.

Zuzana Fintová, customer marketing support specialist SK & CZ, Upfield Slovensko

Kongres Samoška sme absolvovali už asi tri razy. Na podnet našich nadriadených sme sa prvýkrát zúčastnili zo zvedavosti. Ďalšia účasť už bola na základe nadobudnutých užitočných informácií z prvého kongresu. Spoločnosť Milk Agro má vždy zastúpenie na kongrese v širšom zložení. Program je pestrý a obsiahne viacero dôležitých tém z oblasti maloobchodu, marketingu, nákupu či informačných technológií. Dnešná doba je náročná fyzicky aj psychicky, preto bolo zaujímavé, okrem tém spojených s obchodom, vypočuť si aj to, ako bojovať so stresom a ako dobíjať energiu. Z obchodného hľadiska veľa podnetov padlo v prezentácii NielsenIQ.

Lukáš Renčko, regionálny manažér, Milk Agro

Na kongres Samoška chodím pravidelne už asi desať rokov. Najdôležitejšie sú pre mňa prednášky. Najviac sa mi páči to, že sa vždy dozviem niečo nové ako prvá. Napríklad novinky, ktoré sa chystajú pre podnikateľov. Môžem sa tak vyvarovať určitých chýb. Využívam to aj v praxi. Len prednedávnom sme prišli aj na neformálny program a veľmi sa nám zapáčil. Rozhodne by som kongres odporučila aj ostatným, najradšej by som so sebou všetkých nabudúce zobrala.

Iveta Klimentová, vedúca predajne, Market ABC, Ružiná

Na kongrese sa mi veľmi páčilo prepojenie prednášok so stretnutiami s vystavovateľmi, teda možnými obchodnými partnermi. Vďaka networkingu som mal opäť možnosť stretnúť sa s ľuďmi, ktorých som už dlho nevidel. Čo sa týka prezentácií, tak ma zaujali legislatívne novinky od Tamary Kohlmayerovej. Najviac sa mi páčila prednáška od NielsenIQ, avšak rovnako bolo zaujímavé dozvedieť sa viac o 2D kódoch a o budúcnosti označovania potravín.

Filip Grgula, spolumajiteľ, Cera Mel, Bratislava

Sme tu prvýkrát a o kongrese sme sa dozvedeli od priateľov, ktorí sú dlhoročným partnerom. Kongres chceme určite navštíviť aj v iných mestách, napríklad v Košiciach a v Prahe. Projekt nás oslovil a zatiaľ to vyzerá na veľmi dobrú spoluprácu. Určite sme spokojní s organizáciou. I v rámci toho, o akú formálnu akciu ide, tak je to svojím spôsobom neformálne. Kontakty sa dajú nadväzovať úplne priamo. Ľudia sa môžu porozprávať neviazane, bez nejakého moderovaného kontaktu cez prostredníka. Ja som sa sem dostala cez odporúčanie a budem túto informáciu posúvať ďalej.

Sára Kasardová, výkonná riaditeľka, Bylinky spod Tatier

Naše produkty sa snažíme orientovať na retailovú scénu, a práve takéto kongresy sú u nás vítané. Oceňujem na nich networking, príležitosti nadväzovať nové spolupráce a možnosť priamej prezentácie produktov „face to face“, čo je najúčinnejšia forma. Kongresu sa plánujeme zúčastniť aj nabudúce a v rámci umiestnenia na slovenskom trhu by sme ho určite odporučili aj iným firmám. Vnímam to tak, že podujatí tohto typu je na Slovensku málo, a to aj napriek tomu, že sme malý trh.

Joseph Benjamin Benian, projektový a marketingový manažér, Marsen Distillery

Napriek tomu, že pandemická situácia na Slovensku stále pretrváva, ma veľmi potešila široká škála vystavovateľov. Vďaka tomu si účastníci mohli nájsť veľké množstvo noviniek výrobkov, ale aj služieb. Teší nás, že sa účastníci zaujímali aj o našu spoločnosť La Lorraine, o naše výrobky a novinky. Na tomto kongrese sme nadviazali nové partnerské vzťahy, čo nás veľmi teší. Pozitívne hodnotím úvodne vystúpenie Anastasie Kuzminy, ktoré bolo, verím, tak ako pre mňa, tak aj pre ostatných účastníkov veľmi inšpirujúce. Budeme radi, ak sa budeme môcť zúčastniť kongresu Samoška aj v budúcom roku.

Igor Vrba, sales representative, La Lorraine

Na konferencii Samoška sme sa zúčastnili prvýkrát a zároveň aj ako partneri. Boli sme príjemne prekvapení z atmosféry a dobrej organizácie. Stretli sme mnohých potenciálnych obchodných partnerov a dozvedeli sa zaujímavosti z retailu a maloobchodu. Už sa tešíme na najbližšiu Samošku.

Vladimír Vanek, managing director, Riešenia

Tento rok som sa kongresu Samoška zúčastnila prvýkrát a som naozaj milo prekvapená a spokojná so všetkými službami, ktoré nám boli ako partnerovi poskytnuté, ako aj s celým priebehom podujatia. Možností pre nadviazanie nových obchodných vzťahov bolo viacero, keďže záujem zo strany účastníkov bol veľký. Odborný program sme sledovali priamo z miesta nášho stánku, takže musím skonštatovať, že to bolo skvele zorganizované. Páčila sa mi najmä úvodná motivačná prednáška Anastasie Kuzminy, čo hodnotím ako skvelý štart. Osobne sa rada zúčastním i nasledujúceho kongresu.

Margaréta Štompfová, obchodný referent pre sieť Z-boxov, Packeta Slovakia

Kongresu Samoška sa s kolegami zúčastňujeme pravidelne už niekoľko rokov. Najviac ma v programe zaujalo zálohovanie PET fliaš a plechoviek, keďže je to téma, ktorá je aktuálna a každá nová informácia je pre nás prínosom. Napriek nepriaznivej situácii pozitívne hodnotím aj organizáciu kongresu a prezentáciu dodávateľov. Určite sa zúčastníme aj budúci rok.

Jana Šebianová, podpredsedníčka predstavenstva, Coop Jednota Krupina

O kongrese sme sa dozvedeli od zamestnávateľky, ktorá nás prihlásila, aby sme načerpali nové informácie, najmä z oblasti technologických noviniek, týkajúcich sa napríklad pokladníc. Som rada, že sme sa napokon zúčastnili, získali sme nové informácie, ktoré budeme vedieť využiť aj v našej práci. Odborný program sa nám páčil, prednáška Anastasie Kuziminy bola veľmi motivujúca, inšpiratívne boli aj obe panelové diskusie, v ktorých si rečníci vedeli navzájom porovnať skúsenosti z praxe.

Kristína Halčinová, predavačka, Konzum ABC

Samošky som sa osobne zúčastnila prvýkrát. Bola to pre mňa veľmi zaujímavá skúsenosť, spoznať nových ľudí z odboru, zistiť nové informácie o aktuálnych témach z prezentácií, ale aj dozvedieť sa o tovare, konkrétnych výrobkoch dodávateľov, akým spôsobom s nimi pracujú. Veľmi sa mi páčila panelová diskusia o online predaji, keďže si myslím, že je to v súčasnosti veľmi aktuálna téma. Pozitívne hodnotím tiež komunikáciu s dodávateľmi, vďaka čomu sa mi podarilo vyriešiť niektoré problémy, ktoré si v práci riešime. Samošky sa veľmi rada zúčastním i budúci rok.

Miroslava Gombalová, franchise business partner, Metro Cash & Carry SR

Výborný nápad preniesť Samošku do online priestoru, aj keď uznávam, že osobný kontakt s obchodnými partnermi a kolegami z brandže mi chýbal. Rada som si vypočula inšpiratívne príbehy a nápady podnikateľov. Keď sa chystáme na Samošku, vždy sa so sestrou dohadujeme, ktorá z nás pôjde, keďže druhá musí vždy zostať v obchode. Výhodou online prenosu bolo, že sme si ho tentokrát mohli pozrieť obe. Boli by sme preto možno rady, ak by živý prenos zotrval i do budúcna, interpretácia tretej osoby nedá toľko, ako keď si pozriem program online, aj keď len jedným očkom popri práci. Veľký obdiv patrí tvorcom detvianskeho supermarketu, kde sa vyhrali naozaj s každým detailom. Veľmi obdivujem dievčatá so zero waste obchodíkom. A tretí príspevok rodinného podnikania mi bol veľmi blízky, keďže aj náš obchodík začala budovať naša mama a v jej myšlienke pokračuje aj moja sestra. Je to dnes pre všetkých ťažké obdobie, ale hovorí sa, že keď máme všetko, nevážime si to. A teraz je ten čas na uvedomenie si priorít a hlavne na upevňovanie spolupráce. A kde toto všetko nájdeme na jednom mieste? Predsa na Samoške. Už sa tesím!

Alena Potfajová, zástupkyňa vedúcej, Ing. Janka Potfajová - Potraviny

Aj napriek tomu, že kongresu chýbala tá pravá atmosféra spojená so stretnutiami s kolegami z brandže, program bol pre mňa zaujímavý a poučný. Tematika obchodu na vidieku je pre nás aktuálna a v diskusii k tejto téme odznelo veľa podnetných myšlienok a návrhov. Myslím si, že aj vidiek má právo na potravinársku predajňu, no ekonomika je niekedy neúprosná.

Jozef Vahančík, predseda predstavenstva, Coop Jednota Krupina

Samošky sa zúčastňujem po druhýkrát a veľmi som sa potešila samotnej téme plastov a obalov. Práve to ma najviac zaujalo aj v programe. Aký to bude mať dopad na maloobchod? Vo všeobecnosti sú témy vždy veľmi atraktívne, teraz to okrem plastov bola aj zdravá výživa. Zároveň sme tu videli rôzne novinky, ktoré by sme chceli v budúcnosti pridať do sortimentu.

Timea Baranyai, konateľka, Potraviny Baranyai

Na kongresy chodíme pravidelne, väčšinou do Košíc aj do Trnavy, tento rok som tu už siedmykrát a obzvlášť ma zaujala prezentácia pána Bukovského. S mnohými partnermi sme sa spojili práve vďaka kongresu Samoška, ktorý si udržiava svoj štandard a kde sa vždy dozvieme veľa nových vecí. Rovnako chválim výber tém, ktoré sú skutočne veľmi aktuálne. Obzvlášť ma zaujala prezentácia pána Bukovského a pána Pavla Alexyho. Sme spokojní a veľmi radi sa sem vraciame.

Juraj Kuska, vedúci úseku prevádzky maloobchodu, CBA Verex

Akciu si nikdy nenecháme ujsť, chodíme každý rok. Veľmi sa nám tu páči, vždy sa dozvieme niečo nové. Je to pre nás obrovská výzva, lebo sú tu noví dodávatelia, nové výrobky, prezentujú sa tu veci, o ktorých sme napríklad doteraz ani nepočuli. Najviac zo všetkého sa nám páčia prednášky, tento rok sa teda týkali hlavne odpadov. Rovnako nás zaujal pán Bukovský, ktorý sa venoval zdravej výžive.

Elena Nováková, majiteľka maloobchodnej prevádzky, Potraviny Santos

Na kongres Samoška sme prišli po dlhšej dobe, ale sme veľmi radi, že sme tu boli. Tento rok sa nám dokonca podarilo stať sa bronzovými partnermi, čo nás naozaj veľmi teší. Prioritne sme prezentovali náš nový produktový rad „Lunter Krémová“, ktorý zatiaľ nie je v žiadnom reťazci, no tu vidíme, že je oň veľký záujem. Kongres bol zorganizovaný na sto percent, organizátori nám vo všetkom vyšli v ústrety, takže sme skutočne veľmi spokojní. Funguje tu vynikajúca komunikácia, čo je podľa mňa základ každého dobrého partnerstva.

Dušan Hraňo, trade marketing a event manager, Alfa Bio

O kongrese Samoška som sa dozvedel z časopisu Tovar&Predaj asi pred štyrmi rokmi a odvtedy chodíme pravidelne. Našiel som tu nových partnerov, spoznal nové výrobky a dozvedel som sa veľmi veľa nových vecí ohľadom samotného obchodu. Najviac ma tento rok zaujali informácie o zdravej výžive. Do budúcna by bolo podľa mňa dobré, keby na Samošku prišiel niekto z vlády, aby konečne politici pochopili, ako obchod funguje a aby sa rozprávali o tom s ľuďmi, ktorí ho reálne robia.

Dušan Černý, majiteľ, Potraviny Dušan Černý Duo

Kongresu Samoška sa zúčastňujeme pravidelne dvakrát ročne. Vďaka nemu sme sa dostali do povedomia rôznych firiem, nadviazali sme opätovnú spoluprácu s viacerými zákazníkmi, ktorých sme už poznali, a zároveň uzatvárame po kongrese s mnohými ďalšie obchody. Kongres Samoška by sme preto určite odporučili. Je to veľká príležitosť, ale aj potenciál získať nových zákazníkov a vytvoriť si nové partnerstvá.

Miroslava Jozeková, marketingová pracovníčka, AV Gast

Na tento kongres som prišla prvýkrát, dozvedela som sa o ňom od kolegov v práci. Prišla som najmä kvôli téme plastov, plastových obalov a plánovanému výkupu fliaš. Toto je totiž téma, ktorá sa nás veľmi dotýka. Okrem programu sa mi však veľmi páčila celá organizácia, stánky, dodávatelia. Jedným z dôvodov, prečo som prišla, bola aj prednáška pána Bukovského, keďže sledujem jeho tvorbu a chcela som ho stretnúť aj osobne, čo sa mi aj podarilo. Kongres Samoška určite odporúčam a prídem rada aj na budúci rok.

Andrea Chochulová, správkyňa reťazca, Coop Jednota Slovensko

Kongres nám prináša väčšiu viditeľnosť nielen medzi obchodníkmi z tradičného trhu, ale aj nezávislými zákazníkmi. Umožňuje nám propagovať novinky, ktoré uvádzame na trh, a súčasne predstaviť odbornej verejnosti aktuálne projekty, ako napríklad projekt pokladničných zón. V programe nás tento rok zaujala prednáška venovaná ekológii a recyklácii, ktorá nám okrem iného priblížila i problematiku recyklácie nákupných tašiek a ich náhradu vhodnými materiálmi. Na kongrese oceňujeme najmä rozmanitosť zákazníkov a možnosť stretnúť sa a porozprávať v menej formálnej atmosfére. Kongres Samoška by som určite odporučila.

Rita Bohonyová, channel and category development specialist confectionary SK

Na kongrese nás zaujali odborné prednášky, ale zaujímavé boli určite aj príbehy zo života obchodníkov. Pozitívne hodnotím hlavne prednášku pána Mikloša. V rámci akcie sme sa stretli s partnermi, s ktorými obchodujeme, získali sme aj veľmi prínosné kontakty, napríklad so spoločnosťou poskytujúcou pokladničné systémy. Samošky sa rád zúčastním aj v budúcom roku.

Jozef Hudačin, obchodný riaditeľ, 1. day

Na kongres sme prišli po prvýkrát a sme milo prekvapení. Hlavným podnetom boli práve odporúčania našich odberateľov. Cieľom bolo osloviť našimi produktmi každého účastníka konferencie a predstaviť mu líniu spolupráce. Vyzdvihujem vynikajúcu organizáciu, v rámci ktorej bol vytvorený prirodzený priestor pre budovanie pracovných kontaktov. Nadviazali sme množstvo nových obchodných vzťahov, s ktorými sa črtá možná spolupráca v budúcnosti. Kongres Samoška preto určite odporúčame a radi sa zúčastníme aj ďalšieho ročníka.

Iveta Pavlíková, obchodná riaditeľka, Flóra obal

Každý rok tu stretávame nových ľudí z profesie, s ktorými sa v rámci práce míňame i počas roka, na kongrese však máme možnosť spoznať sa osobne. Na každom kongrese sa stretneme i s účastníkmi z predchádzajúceho ročníka a zároveň vždy spoznáme nových ľudí. Nazvala by som to už takou malou tradíciou. Okrem iného vždy získame nové informácie ohľadom trendov v maloobchode a zistíme, s akými novinkami prichádzajú spoločnosti na trh. Vďaka kongresu máme tú možnosť dozvedieť sa o tom medzi prvými. Program sa mi osobne páči, každý rok prinesie niečo nové. Pozitívne hodnotím aj neformálny večer pred kongresom. Je to nezáväzné stretnutie, kde sa môžeme uvoľniť, máme čas a možnosť spoznať nových ľudí a venovať sa zákazníkom.

Lýdia Bakošová, sales representative, Mars SR

Tento kongres je v poradí druhý, ktorý som osobne navštívila na podnet svojej nadriadenej. Tešila som sa najmä na stretnutie s novými ľuďmi, kolegami, prípadne i zákazníkmi, zároveň však aj na novinky, ktoré sú na kongrese prezentované. Za veľký prínos považujem i prezentáciu našej spoločnosti na kongrese, kde máme možnosť vystaviť nové produkty a informovať o novinkách.

Beáta Horná, obchodná zástupkyňa, Kofola ČeskoSlovensko

Našou hlavnou tohtoročnou motiváciou bolo práve získanie nových kontaktov s obchodníkmi z východu. Pred dvoma rokmi sme prezentovali inú značku a na základe pozitívnej skúsenosti sme prišli aj tento rok. Pri príležitosti uvádzania novej značky na trh sme sa rozhodli práve pre tento kongres, keďže ho považujeme za najlepší priestor na prezentáciu značky potenciálnym budúcim partnerom. Získali sme kontakty všetkých spoločností, ktoré sme plánovali osloviť. Z tohto hľadiska podujatie hodnotím veľmi pozitívne a určite by som ho odporučil ďalej, a to najmä novým značkám, ktoré chcú preraziť na trh a nadviazať nové obchodné vzťahy.

Peter Červeň, CEO, Popcorn Slovakia

Spoločnosť Orbico sa ako zlatý partner zúčastnila kongresu po prvýkrát. Naším cieľom bolo rozšíriť povedomie o značkách, ktoré distribuujeme, ale taktiež nadviazanie spolupráce s novými partnermi či komunikácia s tými existujúcimi. A práve to sa nám podarilo. Aj preto hodnotím tento kongres veľmi pozitívne, má veľa dobrých faktorov, ktoré dokážu ovplyvniť aj nás do budúcna. Veľmi sa mi páčila prednáška Mateja Šuchu a podstatné boli pre nás aj informácie od Bohuslava Janovčíka z Coop Jednoty Liptovský Mikuláš, od ktorého sme sa dozvedeli množstvo zaujímavostí, ktoré, verím, môžeme následne použiť i v praxi. Nehovoriac o tom, že informácie od spoločnosti NielsenIQ boli tiež veľmi pozitívne vnímané. Zároveň, v dobrom slova zmysle, vynikla neformálna párty v predvečer kongresu, čiže formálne hranice sa zrušili a bol tam uvoľnenejší priestor na to, aby sme sa viacej zoznámili. Druhý deň beriem ako vzdelávací a informačný, pričom ten prvý deň ako zoznamovanie sa s obchodnými partnermi.

Viktória Surová, key account manager, Orbico

Je skvelé, že tento kongres je zameraný na slovenský maloobchod. Vieme sa tu stretnúť pri otvorenej diskusii, v rámci ktorej mnohokrát prídeme k rovnakým alebo podobným záverom. Prítomnosť nadnárodných reťazcov by iste pôsobila dominantne a atmosféra by nebola taká uvoľnená. Za veľký prínos považujem možnosť dozvedieť sa, na čom pracujú kolegovia z podobne zameraných obchodov. Tento ročník opäť priniesol množstvo zaujímavých informácií. Zistil som, že potraviny Fresh majú vlastné pekárne, čo som si predtým neuvedomil a je to skvelé, lebo dnes väčšinou prevláda trend mrazených rozpekov. Vzhľadom na počet prevádzok týchto potravín, dávajú zákazníkovi reálnu možnosť zakúpiť si kvalitný chlieb. Človeka to motivuje pokračovať vpred a je to dôkaz toho, že nielen v Bratislave, ale aj v ktoromkoľvek meste na východe sú tieto predajne úspešné a zákazníci prejavujú o ne záujem. Kongres Samoška navštevujem už tretí rok a rád sa zúčastním aj toho nasledujúceho.

Peter Varmuža, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ, Yeme Plnochutné potraviny

Myslím, že toto je štvrtý ročník, ktorého sa osobne zúčastňujem, ale je to už tretí rok, v rámci ktorého som bol i na neformálnom večeri a prezentácií spoločností. Na tomto kongrese som sa zúčastnil i panelovej diskusie. Každý rok však aktívne propagujeme spoločnosť Fresh. Sme radi, že sa niekto stará o maloobchodníkov, aj keď sieťových, ale malých. Získal som nové kontakty a verím, že ďalšia spolupráca s niektorými spoločnosťami bude úspešná. Kongres Samoška hodnotím v porovnaní s inými kongresmi podobného charakteru excelentne. Vládne tu priateľská atmosféra, ľudia sú nestrojení. Ešte som nezažil, aby na všetkých prednáškach, dokonca aj na tých, ktoré prebiehajú v poobedňajších hodinách, bola plná sála. Robíte to výborne.

Jaroslav Fotul, viceprezident ZO SR, výkonný riaditeľ, Labaš

Kongres Samoška bol pre mňa inšpiratívny a zmysluplný zároveň. Bol namixovaný z tém, v ktorých som vedela nájsť podnetné a obohacujúce informácie pre svoju prácu. Okrem toho si cením vynikajúcu organizáciu, v rámci ktorej bol vytvorený prirodzený priestor na budovanie pracovných kontaktov. Rada sa zúčastním aj ďalšieho ročníka.

Lucia Špinerová, HR manažér, Coop Jednota Slovensko

Sme tu už tretíkrát, páčia sa nám prednášky, lebo sú zaujímavé a inšpirujú nás k novým veciam. Kongres by som určite odporučil aj ostatným. Získal som tu nových predajcov a zistil viac o inováciách.

František Rácz, riaditeľ firmy Raczio – rozličný tovar

Obchodujeme s kokosovou vodou a máme zastúpenie v Česku a na Slovensku, ale slovenský trh zatiaľ nemáme pokrytý. Preto sme videli Samošku ako veľmi dobrú príležitosť na nadviazanie nových kontaktov a na to, aby sme spoznali, ako funguje trh. Kokosová voda je špecifický produkt, ale cítim, že minimálne dva kontakty, ktoré sme si tu našli, by mohli mať budúcnosť. Páčila sa mi aj dobrá organizácia, komunikácia a atmosféra. Myslím, že účastníci a radi vracajú aj kvôli tomu.

Milan Turek, konateľ, Cyto Life

Na kongrese sme prvýkrát. Prišli sme, lebo sme chceli na širšom fóre odprezentovať naše výrobky, prípadne nájsť nových zákazníkov a nadviazať kontakty, čo sa nám aj podarilo. Kongres by som odporúčal komukoľvek z odvetví, kto dodáva do maloobchodu. Veľmi sa mi páčil program a inšpiratívna prednáška Mariana Jelínka, ale aj celý koncept kongresu, kde majú dodávatelia šancu stretnúť sa s obchodníkmi. Veľmi radi prídeme znovu.

Marek Mlčoch, obchodný riaditeľ, Myjavská pekáreň

Mojím cieľom bolo získať nové informácie, spoznať ľudí, ktorí prezentujú výrobky, dozvedieť sa o produktoch niečo viac. Musím povedať, že som našla, čo som hľadala. Páčili sa mi prednášky, ktoré boli inšpirujúce a je možné ich použiť v praxi. Kongres by som odporučila menším firmám, ktoré by tu určite našli veľa informácií.

Zlatica Grajcarová, manažérka predajní, Coop Jednota Trenčín

Na kongrese Samoška sme druhýkrát. Spoločnosť RB má dlhodobé zastúpenie na Slovensku, hľadal som možnosť na väčšiu prezentáciu našich značiek. Odbornú verejnosť, ktorá kongres Samoška navštevuje, viac – menej poznám. Väčšinou sú to naši obchodní partneri, je to príležitosť pre osobné stretnutia s manažérmi, riaditeľmi na získanie nových podnetov a oboznámenie sa s novinkami na trhu. Myslím, že je to zaujímavý projekt a určite odporúčam aj ďalším potenciálnym záujemcom, ktorí o svojej účasti ešte nie sú rozhodnutí. Páčila sa mi přednáška Mariana Jelínka. Prídeme opäť.

Peter Frank, key account manažér, Reckitt Benckiser

Na Samoške som bol prvý krát a musím povedať, že sa mi veľmi páčilo. Rozhodne prídem aj nabudúce a kongres budem odporúčať aj všetkým kolegom zo systému Coop Jednota. Z programu by som určite pochválil pán Špačka.

Ján Bilinský, generálny riaditeľ, Coop Jednota Slovensko

Na Samoške sme prvýkrát. Chcela som prísť už vlani, ale bohužiaľ nám vtedy vypadli predavačky, takže sa nedalo. Prilákala ma kombinácia programu, predajných stánkov, ale aj ľudí, ktorých tu môžem stretnúť. Pán Špaček mal inšpiratívnu prednášku, podľa ktorej sa dá veľa vecí zmeniť. Ľudia sa do malých predajní vracajú vďaka tomu, aký máme prístup. Zoženieme im tovar, ktorý nemáme na predajni, a oni si pripadajú výnimoční. Vrátia sa kvôli tomu, že sa opýtame, ako sa má ich manžel, vnúčatá. Cítia sa u nás rodinne. Keď im poviem, toto vyskúšajte, vedia, že to bude dobré a vrátia sa, lebo som im dobre poradila.

Zuzana Macinská, majiteľka, Elmac

Toto je moja siedma alebo ôsma účasť na kongrese. Do Trnavy prišlo oveľa viac ľudí, ako som očakával. Myslím si, že prezentácia stánkov i ľudí bola na vysokej úrovni a zo spíkrov sa mi veľmi páčil Marian Jelínek, taktiež po niekoľkýkrát nás do obrazu uviedol Pavol Konštiak. Získali sme množstvo nových kontaktov.

Peter Masný, key account manažér, Mapa Spontex

Kongresu sa zúčastňujem pravidelne. Prichádzam kvôli stánkom, stretnutiu s ľuďmi a diskusii s partnermi. Kongres je inšpirácia pre moju prevádzku. Prídem určite aj nabudúce.

Denisa Galleneder, majiteľka, Denisa Galleneder - Potraviny Návrat

Kongresu sa zúčastňujem už po štvrtýkrát a prichádzam sem hlavne kvôli programu. Informácie, ktoré sa tu dozviem, sa potom snažím uviesť aj do života.

Kostadin Kostadinov, majiteľ, Amigo Prima

Som tu druhýkrát. Myslím si, že tento ročník je ešte zaujímavejší ako vlani, takže určite prídeme aj o rok. Opakovanými stretnutiami na akciách Samoška vznikajú nové obchodné vzťahy a s existujúcimi zákazníkmi prehlbujeme obchodné väzby. O kongrese sme sa dozvedeli od nášho terajšieho manažéra, ktorý nám povedal, že v jeho bývalej firme chodili na Samošku, tak sme sa k nej dostali aj my.

Lubomír Štubňa, konateľ, Lusja

Zúčastňujem sa pravidelne, možno iba dvakrát som vynechal. Vždy sa dozviem užitočné informácie a stretnem nových obchodných partnerov. Tu sme kúpili aj novú pokladňu. Som spokojný s programom aj stánkami, lebo sa to dopĺňa, vždy vidím niečo nové. Zúčastním sa aj nabudúce.

Michal Lauko, vedúci, Čevampo

Na kongres sme prišli prvýkrát. Dozvedeli sme sa o ňom na našej centrálu. Zavolali sme našich zákazníkov, aby videli a inšpirovali sa, a aby sa tak isto ako my, niečo naučili. Upútal nás pán Špaček, bol skvelý, veľa nám dal. Mnoho sme si z toho zobrali. Vystavovatelia sú pestrí. Určite sa zúčastníme aj budúci rok.

Miroslava Urbančoková a Miroslava Koscelanská, sales manager, Metro Cash & Carry SR

Som tu prvýkrát, ale naša firma sa zúčastnila už viackrát. Neočakával som až taký úspech, ale je to veľmi dobrá akcia, som milo prekvapený. Z programu ma zaujala diskusia o slovenských výrobkoch a získal som mnohé kontakty. Jednoznačne prídem aj o rok, pravdepodobne sa zúčastníme aj októbrovej Samošky v Trnave.

Tomáš Hanušovský, sales representative, Orbico

S kongresom Samoška som spokojný. Naša spoločnosť sa zúčastňuje pravidelne, ale ja som prišiel prvýkrát. Získal som veľa nových informácií. Nadviazal som nové kontakty. Určite to malo zmysel. Účasť na Samoške odporúčam aj iným, najmä kvôli kontaktom. Páči sa mi aj koncepcia programu.

František Fodor, predajný poradca, Mars Czech

Ako pekári ponúkame široký druh sortimentu určený pre obchodníkov s potravinami. Kongres Samoška je pre nás veľmi dôležitý, lebo sa môžeme prezentovať priamo zákazníkom a môžeme ukázať koncepty, ktoré ponúkame. Podarilo sa nám nadviazať nové kontakty a tým zákazníkom, s ktorými už spolupracujeme, sme predstavili nové výrobky. V minulosti sme na takéto akcie veľmi nechodili, ale tento kongres je pre nás prínosom. Určite odporúčam aj iným, aby sa stali partnerom Samošky.

Marek Vojník, area sales manager, La Lorraine

Na Samoške som prvýkrát. Najviac ma zaujali prednášky, sú perfektné. Priznám sa, čakala som nudu, ale program je veľmi zaujímavo spracovaný, prednášajúci sú skvelí. Som veľmi spokojná a odnášam si veľmi veľa dobrých skúseností. Poznatky určite využijem, dosť mi to otvorilo oči. Viem, kde mám rezervy ja osobne a kde sú rezervy v mojom tíme. Lukáš Bakoš dal veľmi dobrý návod, ako nájsť cestu, nedostatky čím skôr odstrániť a dotiahnuť tím tam, kam chceme ísť. Stretla som sa s dodávateľom, ktorého ešte nemáme v našej sieti. Dohodli sme si aj osobné stretnutie, takže možno vznikne nejaká ďalšia spolupráca. Určite sa vrátim aj na budúci rok. Budem musieť, pretože keď som počula, aký bol program minulý rok, a už viem, aký bol v tomto roku, tak som veľmi zvedavá, čo organizátori pripravia na budúci rok.

Ivana Pustaiová, vedúca úseku nákupu, predaja a veľkoobchodných cien, Nitrazdroj

Na Samoške sme ako partneri kongresu prvýkrát. Sú tu veľmi príjemní ľudia a firmy, na ktoré sme čakali. Našu účasť hodnotíme úspešne, nadviazali sme nové kontakty, napríklad s družstvom Coop Jednota. Podarilo sa nám dohodnúť stretnutia, ktoré nás posunú bližšie k nášmu cieľu. Myslím si, že konferencia Samoška má svoje opodstatnenie pre dodávateľov aj odberateľov, či už veľkých alebo menších.

Miroslav Fajth, country sales manager SR, Nekupto

Samoška prináša zaujímavé témy, ktoré pri svojej práci dokážem využiť. Takže ma to zaujalo. Zúčastnila som sa druhýkrát a v budúcnosti sa chcem zúčastňovať pravidelne. Poznatky, ktoré tú získam, následne implementujem do svojej práce. Najviac ma zaujala panelová diskusia o dvojakej kvalite potravín, lebo túto tému sledujem. V potravinárstve už nejaký ten rok pracujem a tieto veci poznám. Zo stánkov ma zaujal AV Gast, pretože niečo podobné vo svojej práci využívam aj ja. Kongres hodnotím pozitívne.

Bibiana Rusnáková, trader specialist, Metro Cash & Carry SK

Kongresu Samoška sa zúčastňujeme pravidelne. Je to podujatie, ktoré nám vždy veľa dá. Dostaneme tu spätnú väzbu od našich zákazníkov, môžeme prezentovať svoje novinky a vždy získame nové kontakty. Samoška je pre nás užitočná. Myslím si, že tento kongres je veľmi dobrý napríklad v tom, že maloobchodníci sa dozvedia o produktoch, ku ktorým by sa možno ináč nedostali.

Róbert Cintula, manažér predaja pre západ, Max Sport

Na kongrese Samoška som prvýkrát. Minulý rok boli moje kolegyne a prišli veľmi spokojné, prednášky sa im páčili. Pozastavila som sa pri pulte s predpečeným sortimentom. Máme v predajni pec a niektoré výrobky ešte v ponuke nemáme, pretože nie sú dostupné vo veľkoskladoch. S dodávateľom sme riešili, ako by sme sa k nim mohli dostať. Myslím si, že sa vrátim aj o rok, pokiaľ budú opäť zaujímavé témy. Samoška prináša aj odreagovanie a je fajn vyraziť si medzi obchodníkov a nabrať nové skúsenosti.

Jana Potfajová, majiteľka, Ing. Janka Potfajová - Potraviny

Kongres Samoška dáva dodávateľom priestor rozšíriť ich podnikateľský obzor a je výborné, že môžeme prezentovať novinky cieľovej skupine, teda obchodníkom, kvôli ktorým vlastne Samoška vznikla. Program je veľmi zaujímavý a strávili sme tu príjemné dva dni.

Gabriel Szalay, trade marketing manager, St. Nicolaus – trade

Kongres Samoška je fajn, stretol som veľa zaujímavých zástupcov rôznych firiem. Kontakty sme nazbierali, uvidíme, čo nám prinesú a aká bude spätná väzba od zákazníkov neskôr. Pri našom stánku sa zastavilo veľa obchodníkov, ktorí kládli rôzne otázky, a to nás teší. Veľmi si ceníme získané kontakty, veríme, že prispejú k rozvoju biznisu do budúcna. Kongresu sa zúčastňujeme pravidelne na Slovensku aj v Českej republike. Predpokladám, že v tom budeme pokračovať. Účasť mala pre nás, zatiaľ, vždy želaný efekt.

Vladimír Krcha, key account manager, Samsung Electronics Czech and Slovak

Miesto podujatia sa nám veľmi páči. Najdôležitejšie je pre nás získanie kontaktov, a to sa nám podarilo. Takže z našej strany je maximálna spokojnosť. Stretli sme aj nových klientov. Program a organizáciu hodnotíme pozitívne.

Michal Čadina, obchodný manažér, P.V.A. systems

Po minuloročnej výbornej skúsenosti s kongresom som v tomto roku vybrala zopár kolegýň, aby sa prišli inšpirovať spolu so mnou. Je tu všetko, čo malý obchodník potrebuje. Pracujeme v malej prevádzke, takže nás veľmi zaujala prezentácia s názvom Aká vedúca, taká predajňa. Pri stánkoch partnerov sme urobili zopár objednávok, budeme sa tešiť na nový tovar. Získali sme veľa nových poznatkov. Bol to pre nás veľmi užitočný deň.

Veronika Matisová, manažérka predaja, Potraviny Alžbeta Matisová

Kongres Samoška hodnotím ako veľmi úspešný, pretože sme tu získali veľa kontaktov. Účasť na tomto podujatí nás posúva do inej roviny. Stretli sme sa s množstvom zákazníkov, od ktorých sme dostali veľa podnetov. Našu účasť na kongrese hodnotím veľmi pozitívne a určite by som odporučil aj ostatným, aby sa zúčastnili. Stihol som si vypočuť aj časť programu a všetko bolo veľmi poučné. Ak budeme mať možnosť, určite sa zúčastníme aj nabudúce.

Róbert Cintula, sales manažér, Max Sport

Keď to tak vezmem, tohtoročná Samoška u mňa získala veľké plus. Bolo tu veľmi veľa zákazníkov. Vidím, že aj pre dodávateľov má zmysel zúčastniť sa. Nadviazali sme nové kontakty, získali sme nových zákazníkov. Samoška nám prináša nové možnosti do budúcnostiv rámci rozvoja. Sme tu už po tretíkrát a budemesa zúčastňovať aj naďalej. Myslím si, že tí, čo na Samoške ešte nikdy neboli, by rozhodne mali prísť, aby mali možnosť zoznámiť sa s rôznymi ľuďmi, vypočuť si super prednášky, vymeniť si názory a podnety z obchodu.

Igor Antošík, manažér, Druid CZ

Na konferencii Samoška sme prvýkrát ako bronzový partner.Sme veľmi milo prekvapení. Naša značka sa momentálne snaží etablovať na trhu a Samoška je ideálne miesto na získanie nových kontaktov. Kongres odporúčam aj ostatným dodávateľom. My osobne zvažujeme aj o účasti na kongrese v Prahe.

Maria Wiedermannova , Kukkonia

Sme radi, že sme prišli. Stretli sme sa s obchodníkmi z celého Slovenska. Účastníkom sme predstavili našu produktovú líniu. Radi by sme sa presadili aj na tradičnom trhu a Samoška je na to ako stvorená. Zoznámili sme sa s novými možnosťami predaja, spoznali sme sa s ľuďmi, s ktorými sme si dohodli obchodné stretnutia – náš hlavný zámer bol tým pádom naplnený.

Ľubomír Štubňa, konateľ, Lusja

Na Samoške som po druhýkrát, bol som aj v minulom roku. Zdá sa mi, že organizátori zvýšili úroveň. Zaujali ma aj prednášky, chcel som nejaké absolvovať, bohužiaľ mi to nevyšlo. Bolo to hlavne kvôli tomu, aby som nadviazal nové kontakty, keďže pracujem ako nákupca. Kongres naplnil moje očakávania.

Csaba Brezo, manažér obchodného oddelenia, Labaš

O kongrese som sa dozvedel z internetu. Prezeral som si stránky a zistil som, že najbližšie sa bude konať v Trnave. Prešiel som štyristo kilometrov, aby som tu mohol byť. Určite malo zmysel tu prísť. Na Samoške som už asi štvrtýkrát a rád prídem znova. Program sa mi páčil, vždy ma tu zaujme niečo nové. Nadviazal som kontakt s tromi novými dodávateľmi. Rád by som s nimi v budúcnosti spolupracoval. Samošku odporúčam aj ostatným obchodníkom, lebo informácie tohto druhu vám nikto iný nepovie.

Štefan Angelovič, konateľ, Freshko

Na kongrese Samoška sa mi veľmi páči, prídem aj nabudúce. Program je koncipovaný veľmi dobre, Ladislav Špaček bol výborný. Pri stánkoch partnerov som sa dozvedela o nových výrobkoch.Napríklad minule som ochutnala novinky spoločnosti Old Herold a už ich mám aj v ponuke v našej predajni. Kto má záujem, ten sa tu dozvie veľa. Kongres odporúčam všetkým.

Zuzana Spodniaková, prevádzkarka, Potraviny – Lalíková Mária

Na Samoške sme už asi piatykrát, nenecháme si ju ujsť. S odborným programom som bola tentoraz veľmi spokojná. Najviacsa mi páčil Ladislav Špaček.Bol úžasný.Aj z ostatných tém som si veľa odniesla. Samoška ma motivuje, vždy ma k niečomu nakopne. Keď sme chodili na prvé kongresy, kolegyne sa chytali za hlavu, lebo už vedeli, že keď sa vrátime, budeme predajňuprerábať. Ale tá je dnes už v takom štádiu, že sme spokojní. Teraz sa zameriame na zlepšovanie komunikácie so zákazníkmi. Škoda, že prezentáciu Ladislava Špačka nepočuli aj naše predavačky.

Anna Ďuračková, vedúca predajne, Duvil Trade

Odborný program sa mi páčil. Prednáška Ladislava Špačka bola veľmi emocionálna a zaujímavá. Mal pravdu v tom, že bez správnej komunikácie so zákazníkom žiadny obchod nevznikne. Lebo obchod netvoria objednávky, ale vzťahy. Ak sa nám podarí uplatniť novozískané kontakty a obchody budú prebiehať , určite sa veľmi radi zúčastníme aj nabudúce.

Ján Zima, obchodný zástupca, Golden Bean

O kongrese Samoška som sa dozvedel od kolegu z konkurenčnej siete. Spomínal, že sem chodí a navrhol mi, aby som sa zúčastnil aj ja. Na kongrese som bol prvýkrát a malo to zmysel. Najzaujímavejšia bola prvá téma. Ladislav Špaček bol veľmi inšpiratívny. Obchod je naozaj o ľuďoch, o komunikácii, o prístupe personálu. S odborným programom som spokojný. Posilnil som tu niektoré kontakty, ktoré som nadviazal v minulosti.

Ivan Bzdúšek, vedúci oddelenia obchodu a marketingu, Coop Jednota Senica

Na kongrese som sa dozvedel veľa nových vecí. Zaujal ma stánok RM tes, pri ktorom som strávil veľa času. Vyskúšal som nové produkty, poučil som sa o nových veciach. Kongres je motiváciou. Nadviazal som kontakt s niektorými obchodníkmi, poradili sme si, ako si uľahčiť robotu a podnikanie. Určite mi to dalo veľa.

Marek Velšic, prevádzkar, Feva potraviny

Je to jedna z najlepších Samošiek, ktoré sme absolvovali. Podarilo sa nám nadviazať nové kontakty, odprezentovať výrobky na novú sezónu. Samošku odporúčame kolegom a známym aj z ostatných odborov.

Robert Bárta, sales manager, Teekanne

Rozhodne má zmysel stať sa partnerom Samošky, keďže sa na kongrese zúčastňujú ľudia zo slovenského maloobchodu a z maloobchodných sietí. Sú to naši zákazníci, s ktorými komunikujeme, a môžeme im prezentovať naše novinky. Čo sa týka odborného programu, Ladislav Špaček bol žiarivým príkladom toho, ako to má vyzerať .

Peter Zvrškovec, riaditeľ predaja, Ryba Žilina

Na Samoške v Košiciach sme po úspechu z minulého roka, kedy nás účastníci vyhodnotili ako najlepší stánok, opäť. Spoločne Ryba Košice a Tauris máme čo obchodným partnerom ukázať a odprezentovať. Pripravili sme na degustáciu niekoľko produktových noviniek, upevnili existujúce vzťahy a nadviazali nové. V tom vidím hlavný prínos.

Matúš Lučkanič, regionálny vedúci predaja, Tauris Group

Som tu prvýkrát, dostala som pozvánku na e-mail a zapáčila sa mi. Nemôžem povedať jednu vec, ktorá sa mi páčila najviac, alezaujalo ma, ako dodávatelia prezentovali svoje výrobky. Nadviazala som s nimi kontakty na ďalšiu spoluprácu. Mám predajňu potravín a chcela som sa dozvedieť niečo nové. Zaujali ma mnohé veci a budem sa snažiť ich aplikovať, hlavne čo sa týka mojich zamestnancov aj zákazníkov. Našla som tu inšpiráciu aj v prezentovaných príbehoch obchodníkov a dozvedela som sa o nových technológiách.

Oľga Bíliková, majiteľka, Potraviny Oli

Samošky sme sa zúčastnili už piatykrát. Program sa nám páčil, dokonca viac ako posledný rok. Bol skutočne zaujímavý a zastúpený odborníkmi vo svojej oblasti. Akcie sa zúčastnilo viac ľudí, čo hodnotíme pozitívne. Mali sme tak príležitosť porozprávať sa s kolegami aj zákazníkmi, osloviť viac ľudí. Veľkým prínosom pre nás osobne boli informácie ohľadom nových technológií a vybavenia predajne. Kongres je pre nás určite užitočným podujatím.

František Matis, spolumajiteľ, Alžbeta Matisová