uvádza...
24. kongres Samoška, 25. – 26. 3. 2026, DoubleTree by Hilton Košice

Program

Odborný program prináša aktuálne trendy z oblasti slovenského maloobchodného trhu.
Praktické prednášky sa zameriavajú na konkrétne oblasti každodennej práce majiteľov predajní.
KONFERENČNÝ DEŇ
19. 3. 2025

Exkurzia do predajní

Komentovaná návšteva 101 Drogérie v Auparku a predajne Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach, ktorá v súčasnosti už funguje aj v hybridnom režime.

17.30 – 18.00

Registrácia na večernú párty

Expo zóna

Počas dňa aj večera budete mať príležitosť zoznámiť sa s novými produktmi a službami, ochutnať zaujímavé novinky a objaviť inovatívne riešenia pre svoje predajne. Expo zóna je ideálnym miestom na networking, nadväzovanie nových obchodných kontaktov a posilnenie tých existujúcich.

18.15

Oficiálne otvorenie večernej párty

18.30 – 19.30

Raut

Zábavný program

Na stretnutí zástupcov centrál maloobchodných aliancií a družstiev, majiteľov predajní, veľkoobchodníkov a dodávateľov na vás okrem dobrého jedla a pitia čakajú prezentácie na stánkoch partnerov, neformálne príležitosti na nadviazanie a prehĺbenie obchodných vzťahov, ale aj vystúpenie hudobnej skupiny Slančíkovci.

Večerná exkurzia do bezobslužnej predajne

Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach fungujú v nonstop režime okrem niekoľkých hodín, keď je uzavretý celý areál. Vo večerných a nočných hodinách sa v predajni nenachádza personál. Záujemcovia spomedzi účastníkov kongresu budú môcť obchod navštíviť práve v čase automatizovaného predaja.

KONFERENČNÝ DEŇ
20. 3. 2025
8.00 – 9.00

Registrácia, ranná káva

OFICIÁLNE OTVORENIE KONGRESU, ÚVODNÉ SLOVO

Filip Kasana, Zväz obchodu SR

Automatizované predajne: Ako sa osvedčuje nový fenomén?

Na Slovensku sa začínajú presadzovať obchody s nepretržitou prevádzkou 24/7, pričom priekopníkom tohto konceptu je Coop Jednota Slovensko. Ako novinku prijímajú zákazníci? S akými výzvami sa stretávajú prevádzkovatelia? A môže byť tento model riešením pre vidiecke oblasti alebo menších obchodníkov mimo veľkých sietí? O svoje skúsenosti sa podelia nielen prevádzkovatelia bezobslužných predajní, ale aj dodávatelia týchto riešení.

Peter Divéky, Use-it
Andrea Pokorná, Stanica Košice
Radek Nachtmann, P.V.A. systems
Michal Švrček,
Coop Jednota Slovensko
10.45 – 11.15

Prestávka na kávu

Rast privátnych značiek a návrat ku kvalite

Ako sa vyvíjajú predaje na tradičnom trhu a aké majú postavenie v porovnaní s nadnárodnými reťazcami? Akú úlohu zohrávajú privátne značky a propagačné stratégie pri ovplyvňovaní správania zákazníkov? Ktoré kategórie tovaru majú najväčší potenciál rastu a ako sa líšia nákupné preferencie v jednotlivých regiónoch? A aké výzvy a príležitosti prináša oslovenie nastupujúcej generácie Z, ktorá mení zaužívané nákupné zvyklosti?

Barbora Mohamed Hassan, NielsenIQ
Júlia Klukanová, NielsenIQ

Ako budovať vernosť v digitálnej dobe

Ktoré lojalitné programy najlepšie fungujú na tradičnom trhu a ako môžu mobilné aplikácie podporiť ich efektivitu? Ktoré stratégie motivujú zákazníkov k pravidelným nákupom? Aké sú skúsenosti a výsledky konkrétnych obchodníkov, ktorí uvádzajú na trh svoje aplikácie? Ako vidia ich úlohu a budúcnosť? Sú aplikácie len náhradou letákov alebo nástrojom na budovanie vzťahov so zákazníkmi?

Marek Koštrna, 101 Drogéria
Renáta Peťovská,
Coop Jednota Slovensko
12.30 – 13.30

Obed

Prechod z EAN na QR kódy: Ako sa na túto zmenu pripraviť?

Požiadavky na množstvo informácií na obaloch výrobkov rastú. Preto tradičné EAN kódy postupne nahrádzajú 2D kódy, ktoré umožňujú poskytovať viac dát a zefektívniť dodávateľský reťazec. V niektorých odvetviach, ako sú liečivá a vinárstvo, sa už táto zmena uskutočnila a do roku 2027 sa očakáva aj v maloobchode. Čo to znamená pre obchodníkov a aký vplyv bude mať na vybavenie predajní? Ako prechod na nové kódy prebieha v praxi, ukážeme na príklade zavedenia QR kódov vo vinárstve Ostrožovič.

Alžbeta Zlatnická, Ostrožovič
Peter Kolarovszki, GS1 Slovakia

Moderné chladenie znižuje náklady na energie

Chladiaca a mraziaca technika je nielen kľúčovou súčasťou predajne, ale tiež zásadne ovplyvňuje jej prevádzkové náklady. V čase vysokých cien energií sa preto pri výbere nového vybavenia kladie čoraz väčší dôraz na úspornosť a efektivitu. Ako sa s touto výzvou vysporiadali v Tempo supermarkete v Močenku, kde okrem iného využívajú odpadové teplo z chladiacich zariadení na vykurovanie a ohrev vody?

Dalibor Száraz, Pastorkalt
Peter Šipčiak, Coop Jednota Nitra

Príbehy maloobchodníkov vo videoreportážach

Prevádzkovatelia niekoľkých predajní nechajú účastníkov nahliadnuť do zákulisia svojho podnikania.

Stanislava Derďáková,
Potraviny u Stanky, Smolník
Zuzana Trulíková, SanusVita, Žilina

Tombola

Kongres SAMOŠKA SK
Prehľad ochrany súkromia

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú do vášho prehliadača a vykonávajú funkcie, ako je rozpoznanie vás pri opätovnej návšteve našej webovej stránky a pomoc nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webu považujete za najzaujímavejšie a najužitočnejšie.