uvádza...
23. kongres Samoška, 19. – 20. 3. 2025, DoubleTree by Hilton Košice

Program

Odborný program prináša aktuálne trendy z oblasti slovenského maloobchodného trhu.
Praktické prednášky sa zameriavajú na konkrétne oblasti každodennej práce majiteľov predajní.
SPRIEVODNÝ PROGRAM
20. 3. 2024
ODBORNÝ PROGRAM
21. 3. 2024

Exkurzia do predajní

Komentovaná návšteva supermarketu Fresh Plus na ulici Strojárenská a predajne Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach.

Večerná párty

Na stretnutí zástupcov centrál maloobchodných aliancií a družstiev, majiteľov predajní, veľkoobchodníkov a dodávateľov na vás okrem dobrého jedla a pitia čakajú prezentácie na stánkoch partnerov, neformálne príležitosti na nadviazanie a prehĺbenie obchodných vzťahov, ale aj hudobné vystúpenie kapely Sendreiovci.

8:00 – 15:15

Prezentácia partnerov

8:00 – 9:00

Registrácia, ranná káva, networking

Nahradia predavačov roboti?

Ako môžu obchodníci vďaka digitalizácii a automatizácii svoju prácu zefektivniť a v ktorých oblastiach nájde uplatnenie umelá inteligencia? Ako nové technológie ovplyvnia trh práce a ktoré zručnosti budú žiadané? Aký dopad majú na sociálny aspekt obchodu? Znamená digitálna revolúcia koniec osobného kontaktu v predajni?

Martin Spano

Ako fungujú predajne bez obsluhy?

Na zákazníkov, očakávajúcich pohodlný a rýchly nákup kedykoľvek, cielia automatizované obchody, ktoré sa v súčasnosti presadzujú v okolitých krajinách. Aké sú ich výhody a nevýhody? Ako sa odlišujú plne automatizované a hybridné predajne? Pre aký typ prevádzky a do akého prostredia sú vhodné? Ako sa riešia incidenty a krádeže, napríklad v rizikovom mieste, akým sú samoobslužné pokladnice? Zistite, aká je situácia v Českej republike, kde dnes funguje viac ako 60 takýchto predajní, a vypočujte si skúsenosti jedného z prvých prevádzkovateľov na Slovensku, majiteľa predajne Včielka Maja.

Jakub Jeřábek, Novum Global
Marek Šíp, ArrowSys
10:45 – 11:15

Prestávka na kávu

Panelová diskusia: Budúcnosť obchodu sa odohráva už dnes

Modernizácia predajní, automatizácia, digitalizácia, práca s dátami… To všetko sa v posledných rokoch stáva nielen nadstavbou, ale základným kameňom rozvoja a udržateľnosti obchodu. Žijeme v dobe, v ktorej nové technológie pretvárajú spôsob, akým nakupujeme a predávame a tiež ako s obchodom komunikujú zákazníci. Ako môžu obchodníkom pomôcť nové nástroje a stratégie uspieť v konkurenčnom boji a taktiež naplniť očakávania novej generácie digitálne zdatných zákazníkov?

Alan Fiebig, Nrsys
Michal Švrček, Coop Jednota Slovensko
Martin Kozák, Labaš
Jaroslav Klein, Kaso Technologies
12:30 – 13:30

Obed

Ako nakupuje slovenský zákazník v dobe inflácie: menej, lacnejšie, inde a inak

Dáta spoločnosti NIQ ukážu vývoj cien predávaného tovaru v Slovenskej republike a ponúknu porovnanie s inými krajinami. Priblížia reakcie Slovákov na zvyšujúce sa ceny v obchodoch. O akých úsporných stratégiách hovoria zákazníci a ako sa skutočne správajú? Ako sa darí konkrétnym produktovým kategóriám v jednotlivých predajných formátoch a aké sú špecifiká tradičného trhu? Akú rolu v týchto predajniach hrajú privátne značky? Tiež sa dozviete, ako v dobe poklesu objemu predaja a znižujúceho sa počtu transakcií pritiahnuť zákazníka, aby nakúpil konkrétny produkt. Chýbať nebudú ani informácie o tom, ako sa darí jednotlivým predajným formátom a ako sa vyvíja počet obchodov v Slovenskej republike.

Pavol Zajac, NIQ
Júlia Klukanová, NIQ

Príbehy maloobchodníkov vo videoreportážach

Prevádzkovatelia niekoľkých predajní nechajú účastníkov nahliadnuť do zákulisia svojho podnikania.

Bezobalový obchod Košická Špajza sa vysporiadal s komplikáciami, ktoré v uplynulých rokoch priniesol covid a súvisiace opatrenia, a naďalej prináša zákazníkom kvalitné, zdravé a ekologicky balené potraviny.

Príbeh predajne U Ňaňa siaha už niekoľko generácií dozadu, keď sa rodina Mareka Žilinca začala venovať poľnohospodárstvu. Dnes majú v Ivachnovej otvorenú modernú prevádzku spojenú s pekárňou a mäsovýrobou, kde dodávajú kvalitné mäso z vlastnej farmy.

Majiteľ menšej rodinnej predajne Potraviny Mihaiela na najväčšom prešovskom sídlisku Sekčov sa podelí o to, akým výzvam musel po otvorení obchodu čeliť a aký dôležitý je aj v dnešnej dobe osobný prístup k zákazníkom.

Marek Žilinec, U Ňaňa, Ivachnová
Lukáš Majerník, Košická Špajza, Košice
Richard Šarközy, Potraviny Mihaiela, Prešov