uvádza...
22. kongres Samoška, 20. – 21. 3. 2024, DoubleTree by Hilton Košice

Program

Odborný program prináša aktuálne trendy z oblasti slovenského maloobchodného trhu.
Praktické prednášky sa zameriavajú na konkrétne oblasti každodennej práce majiteľov predajní.
SPRIEVODNÝ PROGRAM
22. 3. 2023
KONFERENČNÝ DEŇ
23. 3. 2023

Exkurzia do Pivovaru Šariš

  • Pohľad do zákulisia výroby

    

 

Párty a neformálne stretnutie

  • Neformálne stretnutie maloobchodníkov, centrál MO aliancií, družstiev, veľkoobchodov a dodávateľov
  • Prezentácia partnerov pri stánkoch, možnosť nadviazania nových kontaktov
  • Bohatý raut
  • Hudobné vystúpenie kapely Ukitas

     

Prezentácia partnerov

Predstavenie výrobkov a služieb partnerov kongresu, ochutnávky noviniek.

8:00 – 9:00

Registrácia, ranná káva

Úvodné slovo

Pavol Mikušiak, Zväz obchodu SR

O ŠŤASTÍ A ŽIVOTNEJ SPOKOJNOSTI

  • Ako bojovať proti stresu?
  • Spokojnosť a šťastie z pohľadu vedy
  • Praktické odporúčania, ako viesť spokojný život
Radek Ptáček

Povedala inflácia svoje posledné slovo?

  • Aká je súčasná ekonomická situácia Slovenska, nachádzame sa v recesii?
  • Čo môže za všeobecné zdražovanie a ako sa bude situácia vyvíjať ďalej?
  • Ekonomické dôsledky zákazu nedeľného predaja
Martin Vlachynský, INESS
10:45 – 11:15

Prestávka na kávu

Fungovanie zálohového systému v roku 2023

  • Zapojenie obchodníkov do zálohového systému
  • Zmeny politiky a výšky manipulačných poplatkov
  • Aké možnosti prináša zálohovanie malým predajniam?
Marián Áč, Správca zálohového systému

PANELOVÁ DISKUSIA: PATRIA POTRAVINY DO KAŽDEJ DEDINY?

  • Potravinové púšte na Slovensku
  • Vplyv súčasnej ekonomickej a energetickej situácie na chod predajní
  • Ako pristúpiť k prevádzke obchodu, aby nebol len prvou pomocou?
  • Ide o biznis alebo sociálnu službu?

 

František Križan, Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Martin Kozák, Labaš
Gabriel Lukáč, Potraviny Luga
Štefan Mácsadi, Coop Jednota Nové Zámky
Michal Kaliňák, Združenie miest a obcí Slovenska
13:00 – 14:00

Obed

KRÍZA AKO PRÍLEŽITOSŤ

  • Spotrebitelia prehodnocujú svoje zvyky a menia nákupné správanie. Vzrástla ochota striedať miesto nákupu. Ako to môžu obchodníci využiť?
  • Ako zmeniť stratégiu v nasledujúcom roku až dvoch na základe súčasnej typológie zákazníkov?
  • Výsledky štúdie Crisis Monitor
Ladislav Csengeri, GfK

Príbehy úspešných maloobchodníkov vo videoreportážach

  • Ako sa priblížiť k zákazníkovi a treba urobiť, aby obchodník obstál na trhu aj v čase kríz? Viac o skúsenostiach s vedením predajne CBA Komfos v Spišskej Novej Vsi zaznie z úst majiteľa a riaditeľa maloobchodu siete.
  • Predajňu Zrnko v Martine navštevujú všetky generácie spotrebiteľov, a to i napriek tomu, že ceny produktov sú vyššie ako vo veľkých obchodných reťazcoch. V čom tkvie jej úspech?
  • O dôležitosti spolupráce s regionálnymi výrobcami je presvedčený aj majiteľ potravín Fresh Horehronie, ktoré sa nachádzajú v atypickom priestore v Podbrezovej.
Vratko Strmeň, Fresh Horehronie, Podbrezová
Miroslav Micheľ, CBA Komfos
Jakub Grajciar, Zrnko
Ľuboslav Budai, CBA Komfos
15:30 – 15:45

Tombola