uvádza...
23. kongres Samoška, 19. – 20. 3. 2025, DoubleTree by Hilton Košice

Program

Odborný program prináša aktuálne trendy z oblasti slovenského maloobchodného trhu.
Praktické prednášky sa zameriavajú na konkrétne oblasti každodennej práce majiteľov predajní.
KONFERENČNÝ DEŇ
19. 3. 2025

Exkurzia do predajní

Komentovaná návšteva 101 Drogérie v Auparku a predajne Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach, ktorá v súčasnosti už funguje aj v hybridnom režime.

17.30 – 18.00

Registrácia na večernú párty

Expo zóna

Počas dňa aj večera budete mať príležitosť zoznámiť sa s novými produktmi a službami, ochutnať zaujímavé novinky a objaviť inovatívne riešenia pre svoje predajne. Expo zóna je ideálnym miestom na networking, nadväzovanie nových obchodných kontaktov a posilnenie tých existujúcich.

18.15

Oficiálne otvorenie večernej párty

18.30 – 19.30

Raut

Zábavný program

Na stretnutí zástupcov centrál maloobchodných aliancií a družstiev, majiteľov predajní, veľkoobchodníkov a dodávateľov na vás okrem dobrého jedla a pitia čakajú prezentácie na stánkoch partnerov, neformálne príležitosti na nadviazanie a prehĺbenie obchodných vzťahov, ale aj vystúpenie hudobnej skupiny Slančíkovci.

Večerná exkurzia do bezobslužnej predajne

Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach fungujú v nonstop režime okrem niekoľkých hodín, keď je uzavretý celý areál. Vo večerných a nočných hodinách sa v predajni nenachádza personál. Záujemcovia spomedzi účastníkov kongresu budú môcť obchod navštíviť práve v čase automatizovaného predaja.

KONFERENČNÝ DEŇ
20. 3. 2025
8.00 – 9.00

Registrácia, ranná káva

OFICIÁLNE OTVORENIE KONGRESU, ÚVODNÉ SLOVO

Filip Kasana, Zväz obchodu SR

Automatizované predajne: Ako sa osvedčuje nový fenomén?

Na Slovensku sa začínajú presadzovať obchody s nepretržitou prevádzkou 24/7, pričom priekopníkom tohto konceptu je Coop Jednota Slovensko. Ako novinku prijímajú zákazníci? S akými výzvami sa stretávajú prevádzkovatelia? A môže byť tento model riešením pre vidiecke oblasti alebo menších obchodníkov mimo veľkých sietí? O svoje skúsenosti sa podelia nielen prevádzkovatelia bezobslužných predajní, ale aj dodávatelia týchto riešení.

Peter Divéky, Use-it
Andrea Pokorná, Stanica Košice
Radek Nachtmann, P.V.A. systems
Michal Švrček,
Coop Jednota Slovensko
10.45 – 11.15

Prestávka na kávu

Rast privátnych značiek a návrat ku kvalite

Ako sa vyvíjajú predaje na tradičnom trhu a aké majú postavenie v porovnaní s nadnárodnými reťazcami? Akú úlohu zohrávajú privátne značky a propagačné stratégie pri ovplyvňovaní správania zákazníkov? Ktoré kategórie tovaru majú najväčší potenciál rastu a ako sa líšia nákupné preferencie v jednotlivých regiónoch? A aké výzvy a príležitosti prináša oslovenie nastupujúcej generácie Z, ktorá mení zaužívané nákupné zvyklosti?

Barbora Mohamed Hassan, NielsenIQ
Júlia Klukanová, NielsenIQ

Ako budovať vernosť v digitálnej dobe

Ktoré lojalitné programy najlepšie fungujú na tradičnom trhu a ako môžu mobilné aplikácie podporiť ich efektivitu? Ktoré stratégie motivujú zákazníkov k pravidelným nákupom? Aké sú skúsenosti a výsledky konkrétnych obchodníkov, ktorí uvádzajú na trh svoje aplikácie? Ako vidia ich úlohu a budúcnosť? Sú aplikácie len náhradou letákov alebo nástrojom na budovanie vzťahov so zákazníkmi?

Marek Koštrna, 101 Drogéria
Renáta Peťovská,
Coop Jednota Slovensko
12.30 – 13.30

Obed

Prechod z EAN na QR kódy: Ako sa na túto zmenu pripraviť?

Požiadavky na množstvo informácií na obaloch výrobkov rastú. Preto tradičné EAN kódy postupne nahrádzajú 2D kódy, ktoré umožňujú poskytovať viac dát a zefektívniť dodávateľský reťazec. V niektorých odvetviach, ako sú liečivá a vinárstvo, sa už táto zmena uskutočnila a do roku 2027 sa očakáva aj v maloobchode. Čo to znamená pre obchodníkov a aký vplyv bude mať na vybavenie predajní? Ako prechod na nové kódy prebieha v praxi, ukážeme na príklade zavedenia QR kódov vo vinárstve Ostrožovič.

Alžbeta Zlatnická, Ostrožovič
Peter Kolarovszki, GS1 Slovakia

Moderné chladenie znižuje náklady na energie

Chladiaca a mraziaca technika je nielen kľúčovou súčasťou predajne, ale tiež zásadne ovplyvňuje jej prevádzkové náklady. V čase vysokých cien energií sa preto pri výbere nového vybavenia kladie čoraz väčší dôraz na úspornosť a efektivitu. Ako sa s touto výzvou vysporiadali v Tempo supermarkete v Močenku, kde okrem iného využívajú odpadové teplo z chladiacich zariadení na vykurovanie a ohrev vody?

Dalibor Száraz, Pastorkalt
Peter Šipčiak, Coop Jednota Nitra

Príbehy maloobchodníkov vo videoreportážach

Prevádzkovatelia niekoľkých predajní nechajú účastníkov nahliadnuť do zákulisia svojho podnikania.

Viktória Poprendová,
Perfetto, Prešov
Stanislava Derďáková,
Potraviny u Stanky, Smolník
Zuzana Trulíková, SanusVita, Žilina

Tombola