Na stretnutí zástupcov centrál maloobchodných aliancií a družstiev, majiteľov predajní, veľkoobchodníkov a dodávateľov na vás okrem dobrého jedla a pitia čakajú prezentácie na stánkoch partnerov, neformálne príležitosti na nadviazanie a prehĺbenie obchodných vzťahov, ale aj vystúpenie hudobnej skupiny Slančíkovci.
Minipotraviny na železničnej stanici v Košiciach fungujú v nonstop režime okrem niekoľkých hodín, keď je uzavretý celý areál. Vo večerných a nočných hodinách sa v predajni nenachádza personál. Záujemcovia spomedzi účastníkov kongresu budú môcť obchod navštíviť práve v čase automatizovaného predaja.
Na Slovensku sa začínajú presadzovať obchody s nepretržitou prevádzkou 24/7, pričom priekopníkom tohto konceptu je Coop Jednota Slovensko. Ako novinku prijímajú zákazníci? S akými výzvami sa stretávajú prevádzkovatelia? A môže byť tento model riešením pre vidiecke oblasti alebo menších obchodníkov mimo veľkých sietí? O svoje skúsenosti sa podelia nielen prevádzkovatelia bezobslužných predajní, ale aj dodávatelia týchto riešení.
Ako sa vyvíjajú predaje na tradičnom trhu a aké majú postavenie v porovnaní s nadnárodnými reťazcami? Akú úlohu zohrávajú privátne značky a propagačné stratégie pri ovplyvňovaní správania zákazníkov? Ktoré kategórie tovaru majú najväčší potenciál rastu a ako sa líšia nákupné preferencie v jednotlivých regiónoch? A aké výzvy a príležitosti prináša oslovenie nastupujúcej generácie Z, ktorá mení zaužívané nákupné zvyklosti?
Ktoré lojalitné programy najlepšie fungujú na tradičnom trhu a ako môžu mobilné aplikácie podporiť ich efektivitu? Ktoré stratégie motivujú zákazníkov k pravidelným nákupom? Aké sú skúsenosti a výsledky konkrétnych obchodníkov, ktorí uvádzajú na trh svoje aplikácie? Ako vidia ich úlohu a budúcnosť? Sú aplikácie len náhradou letákov alebo nástrojom na budovanie vzťahov so zákazníkmi?
Požiadavky na množstvo informácií na obaloch výrobkov rastú. Preto tradičné EAN kódy postupne nahrádzajú 2D kódy, ktoré umožňujú poskytovať viac dát a zefektívniť dodávateľský reťazec. V niektorých odvetviach, ako sú liečivá a vinárstvo, sa už táto zmena uskutočnila a do roku 2027 sa očakáva aj v maloobchode. Čo to znamená pre obchodníkov a aký vplyv bude mať na vybavenie predajní? Ako prechod na nové kódy prebieha v praxi, ukážeme na príklade zavedenia QR kódov vo vinárstve Ostrožovič.
Chladiaca a mraziaca technika je nielen kľúčovou súčasťou predajne, ale tiež zásadne ovplyvňuje jej prevádzkové náklady. V čase vysokých cien energií sa preto pri výbere nového vybavenia kladie čoraz väčší dôraz na úspornosť a efektivitu. Ako sa s touto výzvou vysporiadali v Tempo supermarkete v Močenku, kde okrem iného využívajú odpadové teplo z chladiacich zariadení na vykurovanie a ohrev vody?